2021-08-21

Skuteczny program lojalnościowy

Klient, który otrzymuje gratyfikację za dokonane zakupy, chętnie wraca w to samo miejsce, zachęcony do zdobywania kolejnych punktów, rabatów lub nagród. Żeby program lojalnościowy był jednak skuteczny, trzeba go odpowiednio skonstruować. Co należy zatem wziąć pod uwagę?


Przygotowanie programu lojalnościowego


Choć wydaje się to banalne najpierw trzeba określić, czemu właściwie ma służyć prowadzenie programu lojalnościowego? Kiedy już zostanie to doprecyzowane, można postawić sobie cele. Jeżeli będą one konkretne, możliwe będzie weryfikowanie tego, czy zostały one osiągnięte oraz jakie nakłady zostały na to przeznaczone. Pozwoli to na precyzyjne dobieranie środków potrzebnych do osiągnięcia tego celu.

Poza tym, trzeba wiedzieć, do kogo kieruje się ofertę programu lojalnościowego. Nie chodzi o to, by stwierdzić, że mogą skorzystać z niego wszyscy klienci. Oczywiście, ale kogo chcemy zachęcić do dokonania zakupów? Czy jest to klient, który zna dobrze naszą markę i chętnie do niej wraca? Raczej nie, gdyż jest on już lojalny, choć oczywiście doceni gratyfikacje związane z kolejnymi transakcjami. Chodzi raczej o to, by przyciągnąć tych, którzy nie zostaliby z nami na dłużej lub nie czuli się do tego wystarczająco zachęceni.

Kolejną kwestią będzie określenie ram czasowych. Oczywiście, program lojalnościowy może być bezterminowy. Firmy jednak decydują się również na określenie ram czasowych, co nieco mobilizuje klientów do działania. Np. może być tak, że po roku od pierwszej transakcji punkty będą wyzerowane, jeżeli się z nich nie skorzysta.




Zobacz także